Broodje Hawaii..

 

Het heeft de hele nacht geonweerd. Yuli heeft de hele nacht lopen piepen en hijgen. Ik heb geen oog dichtgedaan. Yuli is -nadat we tijdens een vakantie met tent en al tijdens een vreselijk onweer zijn weggewaaid-altijd bang geweest voor onweer , later ook voor vuurwerk. Nu ze blind is, vind ik het extra eng omdat ze steeds onrustig door het huis loopt en ook naar beneden wil, hetgeen niet kan omdat we een traphek voor de trap hebben staan, sinds ze blind is geworden. 

Als we laat op de ochtend opstaan, maken we een stevig ontbijt. Broodje Hawaii. 

Yuli is zeer geinteresseerd , ze wil altijd een stukje stokbrood als we klaar zijn.. 

 

Plotseling valt het me op dat ze-in tegenstelling tot wat ik verwacht-niet alleen haar neus gebruikt om het broodje dat ik naar mijn mond breng, in de gaten te houden.... maar ook dat haar ogen de weg die het broodje van het bord richting mijn mond aflegt.. VOLGEN... 

Krijg nou vlekken!! zeg ik... Kijk eens Peter!!

Peter doet hetzelfde als ik, beweegt zijn broodje ook op en neer... en ja hoor... Ze volgt ook zijn broodje met haar ogen. 

Yuli kan weer zien!!

Reactie schrijven

Commentaren: 0