1 jaar alweer

Het is ongelofelijk, zo heb je nog een pup in huis en zo is ze alweer 1 jaar oud. Wat leuk is om te vermelden is dat Rifka in een groot frans dierentijdschrift als "centerfold" terecht is gekomen. Het baasje van haar vader is een fotografe (Iris Bouldoukian) en die heeft van de D worp Barschlüte een aantal prachtige foto's gemaakt. Dat Rifka de centerfold is geworden, daar zijn we natuurlijk apetrots op! 

Ja, en hoe gaat het verder met Rifka? Haar hoogte is denk ik ongeveer 54 cm, haar gewicht is op dit moment een keurige 21 kilo, soms iets meer soms iets minder. 

 

Qua gedrag zit ze weer in een fase waar ze alles wat ze spannend vindt toont door te gaan blaffen. Vreemde mensen die haar te snel benaderen worden met een blaf begroet. Meestal wint haar nieuwsgierigheid het echter van haar spanning en komt ze weer naar ze toe. (als de mensen tenminste rustig blijven)  Het viel me ook op dat ze toch onbewust veel steun zoekt bij Yuli. Zo ging ik laatst een keertje samen met ze naar de markt en ging alles prima, behalve dan dat het manouvreren met twee honden een een boodschappenkar best een uitdaging is. De week erop ging ik alleen met Rifka. Pffff... Onderweg liep ze als een bezetene onder auto's en achter tuinhekjes te kijken (waarschijnlijk had ze veel kattenervaringen in dit straatje) Op de markt begon ze tegen iedereen te blaffen die haar aankeek en liep ze als een gespannen veer rond. Het is duidelijk dat we dit soort expedities vaker alleen moeten ondernemen, zodat ze niet te veel op Yuli gaat vertrouwen. 

Ook op de heide zie ik dat ze wat minder onbevangen is naar andere honden. Ziet ze een andere hond dan gaat ze plat liggen, als hij dichter bij komt springt ze op en sprint ze op hem/haar af. Natuurlijk is dat niet het voorbeeld van goede manieren, vandaar dat ze soms de wind van voren krijgt. Als dat gebeurd bemoeit tante Yuli er zich mee. Die verteld de andere hond dat ze rustig moeten doen met Rifka want anders krijgen ze met haar te doen. Of dat nou zo'n goede ervaring is, daar ben ik nog niet uit. Ik denk dat we nog vaker met Rifka alleen dingen moeten gaan ondernemen, want ze moet zelf ook leren dat niet iedere hond in is voor een spelletje en dat sommige honden het echt niet leuk vinden. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0